We krijgen nog wel eens de vraag wat zoekmachine optimalisatie voor een bedrijf of MKB oplevert. Waarom moet u eigenlijk aan zoekmachine optimalisatie doen? In deze blog leggen we uit waarom het voor ieder bedrijf noodzakelijk is om aan zoekmachine optimalisatie te doen en waarom het beter is om vandaag nog te starten.
Allereerst is het belangrijk om te weten wat het doel is van zoekmachine optimalisatie; meer bezoekers naar de website trekken door een hogere positie in zoekmachines te verkrijgen. Wanneer u bijvoorbeeld loodgieter in Kampen bent, is het belangrijk om gevonden te worden op de termen ‘loodgieter Kampen’. Hoe hoger u in Google staat, hoe beter u zichtbaar bent. Mensen klikken dus sneller op uw website en dat betekent meer bezoekers! Meer bezoekers betekent meer leads, meer leads betekent meer omzet. Het optimaliseren van de website wordt gedaan aan de hand van verschillende manieren. Zo is het belangrijk dat de techniek (het CMS) achter de website goed is. SEO is de opening naar vele bezoekers op uw website.
Een groot voordeel van SEO, is dat de investering relatief laag is. Vergelijk het maar eens met de investering die u moet doen voor een advertentie in de krant of een spotje op de radio. Het kost veel geld en het is nog maar de vraag wat de impact is. Daarnaast is SEO is van de lange termijn. Als u kiest voor zoekmachine optimalisatie, zult u daar voor een lange tijd de voordelen van ervaren. SEO heeft altijd een positief effect en dat is natuurlijk wat u wenst.
SEO is goed te meten. Door middel van verschillende tools en een programma kunt u precies zien hoeveel bezoekers er op uw website komen door SEO. Uiteraard kunnen leads en conversies ook worden gemeten. Bij bijvoorbeeld een advertentie in de krant is dat niet mogelijk. Wilt u dus ook daadwerkelijk resultaat zien? Kies dan voor SEO!
Voor meer informatie over zoekmachine optimalisatie (SEO), kunt u contact met ons opnemen. De contactgegevens vindt u op onze contact pagina.